foto Cees Wouda 5

Willem van Roozendaal

U heeft allemaal wel eens iets van Willem in huis gehad maar dan hing het niet aan de muur. Hij heeft namelijk zijn sporen verdiend in de designwereld waarin hij heeft gewerkt aan bijzondere packaging designs voor tal van nationale en internationale brands zoals: Autodrop, Heineken, Douwe Egberts, La Paz, Bolletje, Albert Heijn, Balmoral, etc. etc.

Eind 2015 heeft hij zijn aandelen in BRUMdesign van de hand gedaan en begon zijn carrière in de kunst. Na jarenlang experimenteren in vele richtingen heeft hij uiteindelijk dé inspiratie gevonden en is hij vol voor de kunst gegaan en heeft inmiddels een behoorlijk oeuvre opgebouwd. Hij gebruikt daarin zijn buitengewone skills die hij als designer heeft ontwikkeld, de beelden worden (grotendeels) digitaal geconcipieerd. De werken bestaan vaak uit 20 à 30 gemengde beeldlagen. Deze bijzondere werkwijze biedt waanzinnige mogelijkheden die op geen andere wijze zijn te realiseren en stelt hem in staat steeds te vernieuwen. Hij experimenteert ook graag met verschillende materialen en productietechnieken om te blijven ontdekken en verrassen.

Fashiondesign, 17e eeuwse schilderkunst, moderne kunst en fotografie zijn belangrijke bronnen. Willem wordt o.a. geïnspireerd door Andy Warhol, David Lachapelle, Picasso, Carli Hermes, Erwin Olaf, Banksy en de oude meesters.

Daarnaast zijn er invloeden van zijn reizen door o.a. Zuid Amerika, India, Spanje, Marokko en de grote steden. Het mystieke en dagelijkse combineert hij graag. Via eigentijdse composities maakt Willem, op zoek naar de balans tussen vertrouwen en verstoren,  een remix van het zichtbare zodat het onzichtbare met ons praat, inspireert, raakt en verwondert. Hij noemt zichzelf Graphic DJ omdat hij mede vanuit het bestaand werk nieuw werk schept.

 

Beschikbare werken

EXPOSITIES